Intoleranța Alimentară

O intoleranță alimentară se manifesta prin dificultate în digerarea anumitor alimente sau ingrediente din alimente. De obicei, nu este o problemă gravă, dar consumul alimentelor la care aveți intoleranță vă poate face să vă simțiți rău.

Evaluare Intolerante Alimentare

Verificați dacă aveți o intoleranță alimentară

Dacă aveți o intoleranță alimentară, de obicei aveți simptome la câteva ore după ce ați mâncat alimentul sau ingredientul la care sunteți intolerant.

Simptomele comune includ:

Dar există o mulțime de alte simptome posibile, inclusiv dureri de cap, senzație de oboseală sau epuizare, senzație de rău, constipație, dureri articulare sau erupții cutanate.

Simptomele pot dura câteva ore sau zile.

O intoleranță alimentară este diferită de o alergie alimentară, care provoacă simptome precum mâncărimi ale pielii, respirație dificila sau umflarea buzelor, a feței și a ochilor.

Cum se testează

Evaluarea intoleranțelor alimentare utilizează sângele unei persoane pentru a determina compatibilitatea enzimatică cu anumite grupe de alimente sau combinații de alimente. Acest lucru este foarte diferit de testarea alergiilor, care determină răspunsurile imune antigen/anticorp.

Un test de sânge poate măsura răspunsul sistemului imunitar la anumite alimente, prin măsurarea anticorpului legat de alergii cunoscut sub numele de imunoglobulină E (IgE). Pentru acest test, se recolteaza o probă de sânge, care este trimisă la un laborator medical, unde pot fi testate diferite alimente.