Evaluare Hormonala Femei

Ce reprezintă eveluarea hormonală?

Hormonii sunt substanțe care trimit mesaje chimice în organism și au o varietate de efecte asupra unor procese precum dezvoltarea fizică, reproducerea și starea de spirit.

Atat femeile, cat si barbatii, produc o varietate de hormoni în organism. Testarea hormonală pentru femei se concentrează pe hormonii care joacă un rol în pubertate, fertilitate, menopauză și afecțiuni mai frecvente la femei.

Testarea hormonală poate fi utilizată într-o varietate de scopuri la femei. Testele hormonale pentru femei pot fi folosite pentru a confirma sarcina, a urmări menopauza, a detecta dezechilibrele hormonale, a înțelege cauza problemelor de sănătate reproductive si nu in ultimul rand, de a monitoriza un tratament de optimizare sau de substitutie hormonala.

Rolul Evaluarii Hormonale la Femei

Femeile pot efectua teste hormonale din mai multe motive. Testele hormonale pot fi utilizate pentru diagnosticare, monitorizare și screening:

Testele hormonale sunt adesea folosite pentru a identifica cauza simptomelor unei persoane. Testarea poate fi utilă în diagnosticarea unor afecțiuni precum dezvoltarea întârziată, infertilitatea, menopauza, sindromul ovarelor polichistice (SOPC) și anumite tipuri de tumori.

După ce o persoană a fost diagnosticată cu o afecțiune medicală, pot fi utilizate teste continue pentru a urmări orice modificări ale stării de sănătate a acesteia, inclusiv dacă tratamentele sunt eficiente. Un test hormonal pentru femei poate fi utilizat pentru a monitoriza persoanele care urmează tratamente pentru infertilitate, menopauza sau cancer. De asemenea, testarea poate ajuta la monitorizarea nivelurilor hormonale la femeile transsexuale care urmează un tratament hormonal de afirmare a sexului

Testarea hormonală poate fi utilizată si pentru screening, care constă în depistarea problemelor de sănătate înainte de apariția unor semne sau simptome. De exemplu, testarea anumitor hormoni poate fi efectuată în timpul sarcinii pentru a depista eventualele probleme de sănătate ale fătului. În plus, femeile care sunt la vârsta fertilă pot face teste hormonale pentru a vedea dacă sunt însărcinate înainte de o intervenție chirurgicală sau de internarea într-un spital. Nu in ultimul rand, testele screening hormonale sunt indicate in vederea stabilirii unui plan de optimizare anti-aging.

Indicatii

Testarea hormonală la femei este cel mai adesea solicitată atunci când exista simptome care sugerează un posibil dezechilibru hormonal.

Deoarece hormonii afectează atât de multe sisteme si organe, dezechilibrele hormonale pot avea ca rezultat o varietate de simptome. Testarea hormonală poate fi indicata in prezenta unuia sau mai multora dintre următoarele simptome:

Testele hormonale sunt, de asemenea, utilizate pentru a detecta afecțiunile tiroidiene, care sunt mai frecvente la femei. Simptomele afecțiunilor tiroidiene care impun testarea hormonală includ:

Testarea hormonală poate fi sugerată, de asemenea, dacă ați avut anterior probleme de sănătate legate de dezechilibre hormonale.

Persoanele care primesc tratament medical pentru a modifica nivelele de hormoni, pot efectua teste hormonale continue pentru a monitoriza răspunsul lor la tratament.

La HERA MEDICAL INSTITUTE, in cadrul EVALUARII HORMONALE, identificam dacă aveți semne de dezechilibre hormonale, stabilim dacă este recomandata efectuarea de teste hormonale și ce teste să efectuați.

Tipuri de teste hormonale pentru femei

Cele mai frecvente teste legate de hormonii sexuali feminini sau de afecțiuni care afectează în general femeile, sunt: