Menopauza

Prezentare generală

Menopauza este momentul în care menstruația încetează din cauza scăderii nivelului de hormoni. Acest lucru se întâmplă de obicei între 45 și 55 de ani.

Uneori, se poate întâmpla mai devreme în mod natural. Sau din motive precum intervenția chirurgicală pentru îndepărtarea ovarelor (ooforectomie) sau a uterului (histerectomie), tratamente împotriva cancerului, cum ar fi chimioterapia, sau un motiv genetic. Uneori, motivul este necunoscut.

Menopauza

Perimenopauza reprezinta perioada in care apar simptome de menopauza înainte ca menstruația să se fi oprit. Menopauza se instalează atunci când menstruația nu mai apare timp de 12 luni.

Menopauza și perimenopauza pot provoca simptome precum anxietate, schimbări de dispoziție, ceață mentală, bufeuri, transpiraţii nocturne și menstruaţii neregulate. Aceste simptome pot începe cu mulți ani înainte ca menstruația să se oprească și continuă și după intrarea in menopauza.

Simptomele menopauzei și ale perimenopauzei pot avea un mare impact asupra vieții de zi cu zi, inclusiv asupra relațiilor și a activitatii profesionale.

La ora actuala beneficiem de multiple solutii pentru combaterea simptomelor neplacute ale menopauzei: stil de viata, suplimente

Simptomele menopauzei și perimenopauzei

Simptomele menopauzei și perimenopauzei pot avea un impact major asupra vieții de zi cu zi, inclusiv asupra relațiilor, vieții sociale, vieții de familie și activităţii profesionale.

Ele se resimt diferit pentru fiecare persoană. O femeie poate avea mai multe simptome sau niciunul.

Simptomele încep, de obicei, cu luni sau ani înainte ca menstruația să se oprească. Aceasta perioadă se numește perimenopauză.

Cele mai comune simptome ale menopauzei si perimenopauzei sunt:

Primul semn al perimenopauzei este, de obicei, dar nu întotdeauna, o modificare a ciclului menstrual, de exemplu, acestea devin neregulate. În cele din urmă, menstruaţiile vor înceta.

Simptomele comune de sănătate mintală ale menopauzei și perimenopauzei includ: modificări ale dispoziției, stare de spirit scăzută, tendinţă la depresie, depresie, anxietate, stima de sine scăzută, probleme de memorie sau de concentrare (ceață mentală).

Simptomele fizice comune ale menopauzei și perimenopauzei includ:

• bufeuri (senzații bruște de cald sau frig la nivelul feței, gâtului și pieptului, care pot chiar provoca amețeli)
  • tulburări ale somnului, care pot conduce la o stare de oboseală și iritabilitate în timpul zilei
  • transpirații nocturne
  • palpitații
  • dureri de cap și migrene care sunt mai puternice decât de obicei
  • dureri musculare și dureri articulare
  • schimbarea formei corpului și creștere în greutate
  • modificări ale pielii, inclusiv piele uscată și mâncărimi
  • scăderea apetitului sexual
  • uscăciune vaginală
  • disconfort sau
  • durere la contact sexual
  • infecții recurente ale tractului urinar
  • balonare

Simptomele pot dura luni sau ani de zile și se pot schimba în timp.

De exemplu, bufeurile și transpirațiile nocturne se pot ameliora, dar se dezvoltă o stare de spirit scăzută (tendinţă la depresie sau depresie) și anxietate.

Unele simptome, cum ar fi durerile articulare și uscăciunea vaginală, pot continua și după încetarea menstruației.

Modificări ale stilului de viață care ajută la menopauză și perimenopauză

Dieta sănătoasă și îngrijirea bunăstării mentale pot ajuta la ameliorarea simptomelor din timpul perimenopauzei și menopauzei.

Odihna suficientă [6-8 ore pe noapte], prin respectarea unui program regulat de somn.

Exercițiile fizice în mod regulat, care să includă activități cu greutăţi sau cu greutatea proprie: mersul pe jos, alergatul, dansul, yoga, tai chi, meditație.

Comunicați cu alte femei care trec prin același lucru, cum ar fi familia, prietenii sau colegii.

Discutați cu un medic înainte de a lua suplimente pe bază de plante sau medicamente complementare.

Nu fumați.

Nu consumați mai mult decât limita de alcool recomandată.

Terapia cognitiv-comportamentală este un tip de terapie prin vorbire care poate ajuta în cazul stării de spirit scăzute, tendinţei la depresie, depresiei și anxietăţii. De asemenea, poate ajuta cu problemele de somn.

• purtați haine ușoare
  • păstrați dormitorul răcoros pe timp de noapte
  • faceți un duș rece
  • folosiți un ventilator
  • beți o băutură rece
  • reduceți nivelul de stress
  • evitați sau reduceți potențialii factori declanșatori, cum ar fi mâncarea picantă, cofeina, băuturile fierbinți, fumatul și alcoolul
  • faceți exerciții fizice în mod regulat
  • slăbiți dacă sunteți supraponderală
  • terapia cognitiv-comportamentală poate ajuta, de asemenea, la gestionarea bufeurilor

Există creme hidratante vaginale sau lubrifianți pe care îi puteți obține fără prescripție medicală de la farmacie.

Există și alte tratamente pentru uscăciunea vaginală pe care le poate prescrie medicul, cum ar fi un tratament de substituție hormonală sistemic sau tratament hormonal local.

Mai multe despre tratamentul pentru menopauză

• exerciții fizice în mod regulat, inclusiv exerciții de susținere a greutății, în care picioarele susțin greutatea (cum ar fi mersul pe jos, alergatul sau dansul) și exerciții de rezistență (cu greutăți)
  • dietă sănătoasă care să includă multe fructe, legume și surse de calciu
  • expunere la lumina soarelui pe piele, deoarece aceasta declanșează producția de vitamina D, care poate contribui la menținerea sănătății oaselor
  • suplimente de vitamina D
  • renunțați la fumat și reduceți consumul de alcool
  • administrarea tratamentului de substituție hormonală reduce riscul de osteoporoză

Tratamentul pentru menopauză și perimenopauză

Principalul tratament medicamentos pentru simptomele menopauzei și ale perimenopauzei este terapia de substituție hormonală (HRT), care înlocuiește hormonii deficitari.

Există și alte tratamente, in cazul in care nu puteți sau nu doriți să recurgeți la HRT.

Terapia de substituție hormonală [HRT] este un tratament sigur și eficient pentru majoritatea femeilor care trec prin menopauză și perimenopauză.

HRT implică utilizarea de hormoni pentru a înlocui nivelele proprii ale organismului în jurul perioadei de menopauză.

Există diferite tipuri și doze de HRT. Utilizarea dozei și a tipului corect determină, de obicei, ameliorarea simptomelor.

Principalii hormoni incluşi in tratamentul de substituție hormonală sunt: estrogeni, progesteron, testosteron.

Beneficiile tratamentului de substituție hormonală [HRT]

Principalul beneficiu al HRT este acela că poate ajuta la ameliorarea majorității simptomelor menopauzei și perimenopauzei, inclusiv bufeurile, ceața mentală, durerile articulare, schimbările de dispoziție și uscăciunea vaginală.

Bufeurile sau transpirațiile nocturne se ameliorează adesea în câteva săptămâni. Alte simptome, cum ar fi schimbările de dispoziție și uscăciunea vaginală, pot avea nevoie de câteva luni pentru a se ameliora.

Administrarea HRT poate reduce, de asemeni, riscul problemelor de sănătate legate de deficienţa hormonală, inclusiv osteoporoza și bolile cardiovasculare.

Riscurile tratamentului de substituție hormonală [HRT]

Riscurile HRT sunt mici și, de obicei, sunt depășite de beneficii.

Dacă sunteți interesată de terapie de substituţie hormonală, vă invităm sa programaţi o discuţie.

Mai multe despre terapia de substituție hormonală (HRT)

Există tratamente non-hormonale în cazul în care simptomele au un impact semnificativ asupra vieții de zi cu zi și nu puteți sau nu doriți să recurgeți la terapie de substituţie hormonală.

Tratamentul recomandat poate fi disponibil in farmacie in Romania sau in strainatate. Preparatele disponibile in Romania le veti putea procura personal pe baza retetei medicale eliberata in urma consultatiei. Preparatele indisponibile in Romania vor putea fi comandate la cabinet in urma consultatiei.Ulterior, preparatele vor fi livrate catre Dvs. prin curier.